Množství prodaných tichých a šumivých vín v českém maloobchodě za prvních 11 měsíců letošního roku vzrostlo. Další důležité prodejní kanály, gastronomii, společenské akce a prodej tzv. ze dvora, však dál negativně ovlivňuje pandemie a s ní spojená opatření.
Češi během pandemie na víno nezanevřeli. Místo restaurací a vinoték však častěji na jeho nákup zamířili do supermarketů anebo ho nakoupili na internetu. Podle údajů výzkumné agentury Nielsen od ledna do listopadu vzrostly prodeje nejoblíbenější kategorie tichých vín, tedy lahví o objemu 0,75 litru, meziročně o 5,6 %.
Růst zaznamenal v roce 2021 i segment šumivých vín. Kategorie, které v Česku dominuje především oblíbený sekt, vzrostla o 14 % oproti stejnému období loňského roku. Svůj podíl na růstu má trend konzumace šumivých vín v letním období a různé inovativní druhy šumivých vín a nápojů, zejména typu ice podávané s ledem. Hlavní sezonou pro sekty je prosinec, především jeho druhá polovina, kdy lidé oslavují příchod nového roku.